Цахим ур чадварын бүтцийн хүрээ

##article.authors##

  • Ганхуягийн ДЭЛГЭРМАА ЦХХХЯ ##default.groups.name.author##
  • Самбуугийн УЯНГА МУИС ##default.groups.name.author##
  • Лхагвасүрэнгийн МӨНХТУЯА МУБИС ##default.groups.name.author##
  • Баттогтохын АЗЗАЯА МУИС ##default.groups.name.author##

:

цахим шилжилт, тоон бичиг үсэг, цахим ур чадвар, бүтцийн хүрээ

Хураангуй

Дэлхийн улс орнуудад цахим шилжилт маш хурдацтай явагдаж, нийгэм, эдийн засгийн хөгжлийг ихээхэн өөрчлөхийн зэрэгцээ төрийн бодлого зохицуулалт, мэдээлэл, харилцаа холбооны технологи (МХХТ)-ийн хөгжил, дэд бүтэц, иргэдийн цахим ур чадвар, цахим шилжилтийн бэлэн байдал зэргийг хангахыг шаардах болжээ. Цахим шилжилтэд хувь хүний цахим ур чадвар нэн чухал тул улс орнууд хувь хүний хөгжил, ялангуяа технологи ашиглах мэдлэг, чадвар, хандлагыг хөгжүүлэхэд тэргүүлэх ач холбогдол өгч, энэ чиглэлээр урт болон богино хугацааны бодлого, стратегийг боловсруулан хэрэгжүүлж байна. Монгол Улс сүүлийн жилүүдэд төрийн үйлчилгээг цахим хэлбэрт шилжүүлэх, иргэдэд хүрч үйлчлэх, эдийн засгийн үр ашигтай байдлыг дээшлүүлэх, хүнд суртлыг арилгах зорилгоор цахим шилжилтийг эрчимжүүлэхэд ихээхэн анхаарч, түүн дотор иргэдийн цахим ур чадварын бэлэн байдлыг чухал нөлөөтэй хэмээн үзэж байна. Гэвч цахим ур чадвар, хүний нөөцийг хөгжүүлэхэд чиглэсэн арга хэмжээг үе шаттайгаар хангалттай хэмжээнд хэрэгжүүлж чадахгүй байна. Энэхүү өгүүлэлд цахим шилжилтэд шаардагдах цахим ур чадварын бүтцийн хүрээний талаар авч үзсэн болно.

Ном зүй

ЦХХХЯ (2022), Цахим үндэстэн бодлогын бичиг баримт

ҮСХ (2022). Өрхийн мэдээлэл, харилцаа холбоо, технологийн хэрэглээ хүртээмжийн судалгаа, https://www.1212.mn/mn/statistic/file-library/view/90161551

БШУЯ, ЦХХХЯ, ХНХЯ, СЯ (2022) Бүх нийтийн цахи ур чадвар, чадамжийг дээшлүүлэх төлөвлөгөө, https://mddc.gov.mn/wp-content/uploads/2022/07/DL_Hamtarsan_tushaal_20220725-2.pdf

Г.Цэрэнжаргал (2021), Төрийн албан хаагчдын цахим засаглалын шилжилт дэх бэлэн байдлын үнэлгээ, магистрын судалгааны ажил

ҮСХ (2018). Нийгмийн үзүүлэлтийн түүвэр судалгаа - 2018

OECD (2023), Digital Transformation Report, Yearly report OECD, 123-140.

ITU (2020), Digital Skills Assessment Guidebook, 8-11

Eckhardt, A. Laumer, S.; Weitzel, T, (2009), Who influences whom? Analyzing workplace referents' social

influence on IT adoption and non-adoption, Journal of Information Technology, 11–24.

Curtis, L.; Edwards, C.; Fraser, K. L.; Gudelsky, S.; Holmquist, J.; Thornton, K.; Sweetser, K. D., (2010),

Adoption of social media for public relations by nonprofit organizations, Public Relations Review, 90–92.

Verhoeven, J. C.; Heerwegh, D.; De Wit, K., (2010), Information and communication technologies in the

life of university freshmen: An analysis of change, Computers & Education, 53–66.

Welch, Ruel; Alade, Temitope; Nichol, Lynn, (2021), Using the Unified Theory of Acceptance and Use of

Technology (UTAUT) Model to Determine Factors Affecting Mobile Learning Adoption in the

Workplace: Study of the Science Museum Group, International Journal on Computer Science and Information Systems, 85–98.

Lin, C.-P.; Anol, B, (2008), Learning online social support: An investigation of network information

technology, CyberPsychology & Behavior, 268–272.

Sykes, T. A.; Venkatesh, V.; Gosain, S., (2009), Model of acceptance with peer support: A social network

perspective to understand employees' system use, MIS Quarterly, 371–393.

Wang, Y.-S.; Wu, M.-C.; Wang, H.-Y., (2009), Investigating the determinants and age and gender

differences in the acceptance of mobile learning, British Journal of Educational Technology, 92–118.

INSEAD, Descartes Institute for the Future, and Human Capital Leadership Institute (2023). Global Talent

Competitiveness Index 2023, https://www.insead.edu/system/files/2023-11/gtci-2023-report.pdf

##submission.downloads##

Нийтлэгдсэн огноо

2025-09-22

Хэвлэгдсэн дугаар

Бүлэг

Өгүүллүүд