Сайн ноён хан аймгийн Асайтын хүрээний сургалтын чиглэл, онцлог
:
хийд, дацан, сүм, чойрын дацан, манбаХураангуй
Буддын шашин нь сургалтын өвөрмөц тогтолцоотой бөгөөд Монголд түгэн дэлгэрэхдээ Монгол эрдэмтдийн зохиол бүтээлээр баяжигдан тухайн соёл боловсролыг түгээх төв нь болж байлаа. Монголын сүм хийдийн дацангийн сургалт нь суралцагчдад шашны боловсрол олгохын зэрэгцээ, эрдмийн зэрэг олгодог сургалтын байгууллага байсан.
Ном зүй
Богд Зонхов. (2006) . Бодь мөрийн зэрэг. Taiwan Гантуяа, П., (2015). XVI-XX зууны Монголын сүм хийд эрдэмт мэргэд. Улаанбаатар: Соёмбо принтинг.
Гантуяа,П. (2019). XVI-XX зууны Монголын сүм хийд. Улаанбаатар: Соёмбо принтинг.
Гомбожав,С. (2005). Монголчуудын Төвөд хэлээр зохиосон зохиолын зүйл. Улаанбаатар: Соёмбо принтинг
Диваасамбуу,Г. (2009). Гандантэгчилэн хийд дахин сэргэсэн түүх. Улаанбаатар.
Дагвадорж, О. (2004). Уламжлалт боловсролын тогтолцоонд Монгол дацангийн гүйцэтгэсэн үүрэг. Улаанбаатар: Цоморлиг хэвлэл ХХК.
Иштавхай,Ш. (2006). Ном зохиол туурвисан Монгол лам нарын бүртгэл. Монголын үндэсний төв архив, Хөмрөгний дугаар-3. МУҮТА. ФА-3. д-1. хн-5. Улаанбаатар.
Нямжанцан,Ц. (2010). Өндөр гэгээн Занабазарын нэрэмжит Монголын Бурханы шашны их сургуулийн түүх. Улаанбаатар.