ОЮУТНЫ ХИЧЭЭЛИЙН ҮНЭЛГЭЭГ ОЮУНЫ ХӨГЖЛИЙН ТҮВШИНТЭЙ ХАРЬЦУУЛСАН СУДАЛГАА

Authors

  • Сандуйжав АНХБАЯР МУИС-ийн Завхан сургууль Author

Abstract

Энэхүү ажлынхаа хүрээнд оюутнуудын оюун ухааны хөгжлийн түвшин буюу IQ-г тодорхойлж математик болон бусад хичээлийн үнэлгээтэй харьцуулан дүгнэлт гаргахыг зорилгоо болголоо. Судалгаа хийхдээ дараах үндэслэлд тулгуурлав. Оюун ухаан нь амьдралаас тасархай зүйл биш харин хүний идэвхитэй үйл ажиллагаа амьдрах ухаантай холбоотой ерөнхий чадвар юм. Хүүхдийг амьдралд бэлтгэн төлөвшүүлэхийн тулд хүүхдийн оюун ухааны хөгжлийн гол бүрэлдэхүүн хэсэг болох ерөнхий мэдлэг, хэл яриа, сэтгэхүй, ой тогтоолт орон зайн төсөөлөл зэрэг нөлөө үзүүлж чадах чадваруудыг хөгжүүлж байвал хүүхдийг хөгжүүлэх үүргээ гүйцэтгэж байна гэж үзэж байдаг. Иймээс оюутнуудын IQ буюу оюун ухааны хөгжлийн түвшинг тодорхойлж түүнийг математикийн хичээлийн үнэлгээ, онолын түвшинтэй харьцуулж судалснаараа давуу талтай бөгөөд боловсруулалтыг Data Analysis программ дээр хийж гүйцэтгэсэн.

References

Алтанхуяг,Д, (2015). Судалгааны үр дүн боловсруулах Data analysis программ гарын авлага, 33-41.

Энхтүвшин,Л, (2012). Сонирхолтой сэтгэл судлал, 57-70.

МУ-ын Боловсролын тухай хууль, (2002), 4-р зүйлйн 1-р заалт

Бүрэн-Арвижих,Д, Саруул,Д, (2008). Ховд аймгийн 16-18 насны суралцагсадын оюун ухааны түвшинг сурлагын үнэлгээтэй харьцуулан судалсан дүнгээс, Ховд их сургууль Эрдмийн бичиг, 1(13): 35-40.

Батаа,Б, (2016). Хүний оюун ухааны талаарх тодорхойлолт ба онолууд, http://bataabaatar.blogspot.com/2015/02/blog-post_216.html

Дэмбэрэл, Ц, (2006). Оюун ухааны тухай, http://www.iqtest.mn/index.php?module=article&pid=7

Published

2024-07-02