ӨСВӨР НАСНЫ ХҮҮХДИЙН ХӨГЖИЛ БА ӨРХИЙН ОРЛОГО

Authors

  • Эрдэнэбаатар БАЯСГАЛАН Боловсролын судалгааны үндэсний хүрээлэн Author

Abstract

Боловсролын судалгааны үндэсний хүрээлэн БШУЯ, ШУТС-тай хамтран гаргасан хоёрдахь шатны судалгааны нэг сэдэвт “Монгол хүүхдийн бие бялдар, нийгэмшил, танин мэдэхүйн хөгжлийн онцлог” бүтээлээс гарсан үр дүнгээс өрхийн орлоготой холбоотойг энэ өгүүлэлд танилцуулахыг зорилоо.

Олон улсад 11-19 насны хүүхэд, залуучуудыг өсвөр нас хэмээн үздэг. Тухайн насны хүүхдийн гэр бүлийн амжиргааны түвшин нь нэмэгдэх тусам хүүхдийн нийгэмшлийн чадвар болох бусадтай харилцах харилцаа, эмпати чадвар, эцэг эхтэй харилцах харилцаа, бусдын ялгаатай байдлыг хүлээн зөвшөөрөх чадвар, сэтгэл гутралгүй байдал, танин мэдэхүйн чадвар болох ой тогтоолт, анхаарал тогтворжилт, сэтгэхүйн чадвар, хэл ярианы чадвар, бие бялдрын хөгжил болон бие бялдрын чанарын үзүүлэлтэд эерэг нөлөөлдөг нь статистик ач холбогдолын түвшинд харагдлаа.

References

Duncan, G. J., Magnuson, K., & Votruba-Drzal, E. . (2014). Boosting family income to promote child development. The Future of Children, 99-120.

Noble, K. G. (2015). Family income, parental education and brain structure in children and adolescents. Nature neuroscience, 18(5), 773-778.

Park, Y. S. (2022). Association between perceived decline in family income due to COVID-19 and alcohol consumption among Korean adolescents. Journal of affective disorders, 305, 144-150.

Pimentel, J. L. (2010). A note on the usage of Likert Scaling for research data analysis. . USM R&D Journal 18(2), 109-112.

Wright, B. C. (1999). Reconsidering the relationship between SES and delinquency: causation but not correlation. Criminology , 175–94.

Бэгз Н., Санжаабадам С., Энхбаяр Б., Лхагвасүрэн Ц., Баярмаа Б., Баярсайхан Б. (2018). Хүүхэд, залуучуудын хөгжлийн онол, арга зүй. Улаанбаатар: Соёмбо принтинг.

Бэгз Н., Санжаабадам С., Энхбаяр Б, Баярмаа Б., Лхагвасүрэн Ц., Мөнхбат Ш., Баясгалан Э. (2023). Монгол хүүхдийн бие бядар, нийгэмшил, танин мэдэхүйн хөгжлийн онцлог. Улаанбаатар: Соёмбо принтинг.

Энхбаяр Б. & Баярмаа Б. (2022). Өсвөр насны хүүхдийн хөгжил ба хичээлээс гадуурх зарим үйл ажиллагааны оролцоо. Боловсрол судлал 2022, 29-35.

Published

2024-06-26