ГАДААДАД СУРАЛЦАХЫН ДАВУУ ТАЛ, СУРАЛЦАГЧДЫН ХАНДЛАГА

Authors

  • Буяндалай ЭНХЗУЛ Мандах их сургууль Author
  • Шүрэнцэцэг НАНДИНЦЭЦЭГ Мандах их сургууль Author

Abstract

Энэхүү судалгаагаар гадаадад сурахын давуу тал, суралцагчдын хандлагыг тодорхойлж, тэдний хувь хүнд гарсан өөрчлөлт, сэтгэл ханамжийг үнэлэхэд оршино. Судалгаанд гадаадад суралцаж байгаа болон суралцаж ирсэн нийт 311 оюутнаас “Google form” программ ашиглан 80 асуулга бүхий тоон судалгааны аргаар найдвартай байдал, хүчин зүйл, хамаарлын шинжилгээг SPSS 21, EVIEWS 12, Excel 2019 программд боловсруулалт хийж үр дүнг гаргасан. Судалгаанд оролцогчдын 90 гаруй хувь нь гадаадад суралцахын давуу тал нь их байдаг төдийгүй хувь хүнд гарсан өөрчлөлт нь эрэгтэй, эмэгтэй хүмүүсийн хувьд ижилхэн байна. Мөн гадаадад суралцагчдын сэтгэл ханамж нь академик тусламжаас, хувь хүний боловсролын ахиц дэвшил нь эдийн засгийн хөгжлөөс тус тус хүчтэй хамаарч байна. Харин хувь хүнд гарсан өөрчлөлт нь нийгэм соёлтой дунд зэрэг хамааралтай. Эцэст нь боловсролын хөгжил дэвшил нь хувь хүний хөгжлөөс сул хамаарч байна.

References

(2019 оны September 25th). ICEF Monitor.

(2024 оны 2 05). Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн Тамгын Газар.

Allan Findlay, Jill Ahrens & Mairead Dunne . (2011). Allan Findlay, Jill Ahrens & Mairead Dunne 2011 Reproducing advantage: the perspective of English school leavers on studying abroad. Globalisation, Societies and Education, 161-181.

CEC, C. o. (2009). Green paper Promoting the learning mobility of young people.

Chien, Y. G. (2020). Studying Abroad in Britain: Advantages and Disadvantages. Sage Journals, Volume 19, Issue 1.

Chien, Y. G. (2020). Studying Abroad in Britain: Advantages and Disadvantages. Research in International Education.

Cook-Anderson. (2012). Study abroad in college helps graduates make more money and land jobs faster. Diversity Employers, 11-13.

Limei Jia., Tuge Tao. (2019). Study on Cross-Cultural Adaptation of Mongolian Students Studying in Japan. Advances in Economics, Business and Management Research, volume 110. Atlantis Press.

Mazzarol, T. W. & Soutar, G. (2002). The push-pull factors influencing international student selection of education destination. International Journal of Educational Management, 16, 82-90.

Mellors-Bourne R, Humfrey C, Kemp N & Woodfield S. (2013). The Wider Benefits of International Higher Education in the UK . Careers Research & Advisory Centre (CRAC) Ltd .

OECD. (2013). How many students study abroad and where do they go? , in Education at a Glance 2013.

Patricia Fox, Charles McIntyre. (2019). Clear Advantages to Studying Abroad: So Why Aren’t Students? American Society for Engineering Education.

Roy, T. (2014). Master’s Degree Studies in International and Comparative Education. No. 24.

Salisbury, M. H., Umbach, P. D., Paulsen, M. B. & Pascarella, E. T. (2008). Going global: Understanding the choice process of the intent to study abroad. Research in Hiher Education.

Soyol L., Yuhshin L., Mujin Chen. (2022). Research on Mongolian Students Studying in Taiwan. IJSSAI International Journal of Social Sciences and Artistic Innovations.

St. John, E. P. & Asker, E. H. (2001). The role of finances in student choice: A review of theory and research. The Finance of Higher Education: Theory, Research, Policy & Practice (хуудсд. 419-438). Agathon Press.

Tamas, A. (2014). Advantages of study abroad from the students? International Academic Conference . International Institute of Social and Economic Sciences.

UNESCO, I. f. (2021). Higher education figures at a glance.

Yun Yue., Jinjin Lu. (2022). International Students’ Motivation to Study Abroad: An Empirical Study Based on Expectancy-Value Theory and Self-Determination Theory. Frontiers in Psychology.

ҮСХ. (2023).

Published

2024-07-05