ОЮУТНЫ БИЕ ДААЛТ ХИЙХ ХАНДЛАГЫГ SURE ЗАГВАРААР ҮНЭЛЭХ НЬ
Abstract
Бид энэхүү судалгааны ажлаараа оюутны үнэлгээнд нөлөөлөх нэг үзүүлэлт болох бие даалтын ажлыг хийхэд оюутан хэрхэн хандаж байгааг үнэлэх зорилгоор 2023-2024 оны хичээлийн жилд их дээд сургуульд суралцаж буй 1-3-р курсын 200 оюутныг хамруулан 3 үндсэн болон 19 дэд асуулгын хүрээнд судалгаа авч SURE загвараар үнэлсэн үр дүнг харуулахыг зорсон болно. Тус загвараар 5 төрлийн үнэлгээг гаргасан. Оюутнуудын бие даалт хийх хандлагын ерөнхий үнэлгээ 85.0%, үндсэн зорилгуудын үнэлгээ 85,0-90,0%-ийн хооронд байгааг тогтоон дүгнэлт гаргаж, цаашид анхаарах асуудлуудыг тодруулсан. Асуулгуудыг хувьсагчаар сонгон хүчинтэй болон найдвартай байдлын шинжилгээгээр батлагдсан 3 фактор болон 19 хүчин зүйлийг бүтцэд суурилсан SURE загварт оруулан үнэлгээний үр дүнд тооцов. Энэхүү судалгааны ажил нь оюутны бие даалт хийх хандлага үнэлэмж, түүнчлэн тэдний бие даалт хийх чанарыг дээшлүүлэхэд тус дөхөм болоход чиглэгдсэн.
References
Uranchimeg Tudevdagva,Structure-Oriented Evaluation An Evaluation Approach for Complex Processes and Systems, Gewerbestrasse 11, 6330 Cham, Switzerland, Springer, 2020, pp.92, ISBN 978-3-030-44805-9 ISBN 978-3-030-44806-6 (eBook), https://doi.org/10.1007/978-3-030-44806-6.
Uranchimeg Tudevdagva: Structure Oriented Evaluation Model for E-learning. Wissenschaftliche Schriftenreihe: Eingebettete Selbstorganisierende Systeme, Universitätsverlag Chemnitz. Chemnitz, Germany, July, 2014 123 p., ISBN: 978-3-944640-20-4, ISSN: 2196-3932
Ankhbayar.S, Bolormaa.P. (2022). Study result on online learning through sure evaluation model. The 5th international conference Mandakh-2022. Mongolia, may 27, 151 p
С.Ганцэцэг., П.Болормаа. (2021). Сургалтын хөтөлбөрийн хэрэгжилт, үр дүнг оролцогч талуудын сэтгэл ханамжаар үнэлэх нь. Монгол улсын их дээд сургуулиудад хэрэгжүүлж буй бакалаврын боловсролын сургалтын хөтөлбөр судлалын өнөөгийн байдал.
А.Наранцэцэг ба бусад (2021). Нягтлан бодогч мэргэжилтэнд шаардагдаж буй ур чадварыг тодорхойлох нь, Мандах эрдэм сэтгүүл. Дугаар 05. Улаанбаатар. ISSN:2663-256X
Т.Уранчимэг, С.Базаррагчаа, Э.Сэлэнгэ, (2021), Цахим сургалт: Эм зүйч мэргэжлийн онлайн сургалтыг SURE аргачлалаар үнэлсэн туршилт, судалгаа. Дээд Боловсрол сэтгүүл.
Т.Уранчимэг. (2021). Цахим сургалтын үнэлгээний SURE загварын өгөгдөд боловсруулах онлайн тооцооллын программ. Дээд Боловсрол сэтгүүл.
Н.Тэгшжаргал. (2012) “Оюутны бие даах чадварыг хөгжүүлэхэд иргэнлэг, ажил хэрэгч чадварын нөлөө, Эрдэм шинжилгээний илтгэлийн эмхэтгэл.
(2012). Оюутны бие даах ажил бол их дээд сургуулийн сургалтын чухал бүрэлдэхүүн хэсэг, суралцахуйн дээд хэлбэр мөн. Их дээд сургуулийн багш, эрдэмтэн судлаачдийн эрдэм шинжилгээний бага хурлын илтгэлүүд, Улаанбаатар.