GUGA программ ашиглан “Хөгжмийн хэлбэр ба бүтээлийн шинжилгээ” хичээлийн сургалтын практикийг сайжруулах судалгаа
Keywords:
GUGA программ, хөгжмийн хэлбэр ба бүтээлийн шинжилгээ, дижитал сургалт, хөгжмийн онол, сургалтын туршилтын судалгааAbstract
Дэлхий нийтийн боловсролын дижитал шилжилтийн нөхцөлд дээд боловсролын хөгжмийн онолын сургалт мэдээллийн технологитой гүнзгий уялдан хөгжих шаардлагатай бөгөөд энэ нь илүү харилцан үйлчлэлтэй, үр дүнтэй хичээлийн орчинг бүрдүүлэхэд чиглэгдэнэ. “Хөгжмийн хэлбэр ба бүтээлийн шинжилгээ” нь дээд боловсролын хөгжмийн сургалтын гол хичээлүүдийн нэг бөгөөд нотны бичвэр, аудио-видео материал болон олон түвшний шинжилгээг чөлөөтэй холбон ашиглах шаардлагатай байдаг. Гэвч уламжлалт олон програм хослуулан хэрэглэх арга нь үйл явцыг удаашруулж, оюутнуудын анхаарлыг сарниулах сул талтай. Харин GUGA программ нь PDF, PPT, аудио-видео материал болон бодит цагийн тэмдэглэгээг нэгтгэсэн цогц сургалтын шийдлийг бий болгож, уг хичээлийн үр ашигтай байдлыг нэмэгдүүлдэг.
Энэхүү судалгаанд БНХАУ-ын Өвөр Монголын Үндэстний Их Сургуулийн хөгжмийн судлалын мэргэжлийн гуравдугаар дамжааны хоёр параллель ангийг судалгааны объект болгон 16 долоо хоногийн турш судалсан болно. Судалгааны явцад туршилтын анги
(GUGA программ ашигласан) болон хяналтын анги (уламжлалт олон програм хослуулсан арга) хоорондын сургалтын үр дүн, хичээлийн харилцан үйлчлэл болон сургалтын сэтгэл ханамжийн ялгааг харьцуулсан. Судалгааны үр дүнгээс харахад: туршилтын ангийн оюутнууд 6 удаагийн даалгавар болон улирлын эцсийн шалгалтад хяналтын ангийн оюутнуудаас мэдэгдэхүйц өндөр оноо авсан (p<0.05); GUGA программ нь оюутнуудын хөгжмийн бүтээлүүдийн нарийн ширийн зүйлийг илүү сайн ойлгоход дэмжлэг үзүүлж, хичээлийн хэлэлцүүлэг, хамтын ажиллагааг нэмэгдүүлэн, гүнзгий суралцах орчныг бүрдүүлж байгааг харуулсан. Судалгааны дүгнэлт нь дээд боловсролын хөгжмийн онолын сургалтыг дижитал хэлбэрт шилжүүлэх боломжийн загвар болох ач холбогдолтой.