Сурагчдын “Мэргэжлээ сонгох чадамж”-ийг дээшлүүлэх туршилт хичээлийн үр дүн
Keywords:
мэргэжлийн чиг баримжаа, карьер, сургалтын арга зүй, хөтөлбөрAbstract
Сурагчдын өөрийгөө танин мэдэх мэдлэг, ажил мэргэжлийн чиг баримжаа олж авах мэдлэг дутмаг байгаа нь өөрт болон нийгэмд муу үр дагавар бий болгодог. Судалгааны зорилго бол сурагчдын мэргэжлээ сонгох чадамжийг дээшлүүлэхийн тулд чадамжид суурилсан ажил мэргэжлийн чиг баримжаа олгох сургалтын арга зүйг туршиж, үр дүнг үнэлэхэд оршино. Судалгааг ХБНГУ-ын эрдэмтэн Дризел-Ланги нарын (2020) “Мэргэжлээ сонгох чадамжийг тодорхойлох загвар”-ийг үндэслэн Каак (2013) болон Липовски (2015) нарын боловсруулсан “Мэргэжлээ сонгох чадамж”-ийг тодорхойлох “мэдлэг”, “үйл”, “сэдэл” гэсэн 3 хэмжигдэхүүн, 12 хүчин зүйлтэй, 93 асуулгын аргаар авсан. Чадамжид суурилсан ажил мэргэжлийн чиг баримжаа олгох туршилт хичээлийн үр дүнд сурагчдын мэргэжлээ сонгох чадамж (“өөрийгөө танин мэдэх”, “төлөвлөх” болон “ажил мэргэжил”-ийн талаархи мэдлэг 21.97%, хандлага 7.65%, үйлдэл хийх чадвар13.15%) өссөн байна.
References
Ажиллах хүчний судалгаа, I улирлын товч танилцуулга. (2022).
Боловсролын ерөнхий хууль, (2023).
Байгалмаа, Ч. (2015). Боловсролын судалгааны арга зүй. Улаанбаатар.
Жадамба, Б., Батдэлгэр, Ж., Байгалмаа, Ч., & бусад. (2020). Үйл судлал. Улаанбаатар.
Кумар, Р. (2019). Судалгааны арга зүй. Улаанбаатар.
Колин, М., & Оюунаа, П. (2021). Багшийн гарын авлага. Улаанбаатар.
Монгол улсын статистикийн эмхтгэл, (2022).
Мөнхцэцэг, Ш., Цэрэнжаргал, Г., Хишигсайхан, Ж. (2019). Ажил мэргэжлийн чиг баримжаа
хөгжүүлэх бодлогын чиглэлийн дунд шатны хэрэгжлтийн үнэлгээ. Улаанбаатар.
Монгол улс дахь ур чадварын эрэлт, 2022 оны Барометрийн судалгааны Ур чадварын модулийн
гол үр дүн, бодлогын зөвлөмж. (2022).
Монгол Улсын Үндсэн хууль, 1992.
Сургуулийн өмнөх болон ерөнхий боловсролын тухай хууль, 2023.
Хөдөлмөрийн зах зээлийн эрэлтийн барометрийн судалгаа, (2022).
Хөдөлмөрийн зах зээлийн тойм. 1-р улирал, (2021).
Хөдөлмөрийн сайд, БСШУ-ны сайдын 2016 оны А/165/А266 дугаар тушаал. (2016).
Anhang B. Skalendokumentation zum Fragebogen Berufswahlkompetenz. (n.d.).
Klein, J., Driesel-lange, K., & Ohlemann, S. (2022). Are adolescents in one-parent families a previously
unnoticed group in inclusive career guidance? Social Inclusion, 10(2), 278–289.
https://doi.org/10.17645/si.v10i2.5085
Rey, C., Bastons, M., & Sotok, P. (2019). Purpose-driven organizations.
Мэргэжлийн болон техникийн боловсрол, сургалтын тухай Монгол Улсын Хууль, 2023 оны 07
сарын 07 өдөр. (2023).