ЭРХ ЗҮЙН БАРИМТ БИЧИГТ БАГШ МЭРГЭЖИЛТНИЙ МЭДЛЭГ, ЧАДВАР, ХАНДЛАГЫН ТАЛААР ТУССАН БАЙДАЛД ХИЙСЭН ДҮН ШИНЖИЛГЭЭ

Authors

  • Лхагва АРИУНЖАРГАЛ МУБИС-БСС Author
  • Мижид ПУНСАЛМАА МУБИС-БСС Author

Abstract

Аливаа улсын боловсролын салбарын үр дүн нь багш мэргэжилтний мэдлэг, чадвар, хандлагаас ихээхэн шалтгаалдаг. Багш мэргэжилтнийг бэлтгэхдээ тухайн улсын холын болон ойрын зорилт, боловсролын салбарын бодлого, эрхзүйн зохицуулалтуудтай уялдуулан мэргэжилтний мэдлэг, чадвар, хандлагыг тодорхойлон гаргадаг. Мөн багш бэлтгэх хөтөлбөрүүд ч эдгээр баримт бичигт тусгагдсан “мэргэжилтэн”-тэй уялдуулан багшийг бэлтгэдэг. Бид тус судалгаагаараа Монгол улсад хүчин төгөлдөр (2022-2023 хичээлийн жилийн байдлаар) мөрдөгдөж буй баримт бичгүүдэд багш мэргэжилтнийг хэрхэн тодорхойлсныг контент анализын аргаар судалсан болно. 

References

Төрөөс боловсролын талаар баримтлах бодлого (2014-2024).

Алсын хараа 2050 Монгол улсын урт хугацааны хөгжлийн бодлого. Улаанбаатар хот.

https://mongoltoli.mn/ Монгол хэлний эх тайлбар толь.

Гэлэгжамж,Ц. (2000). Монгол улсын Ерөнхий дунд боловсролын эрх зүйн зохицуулалт. Улаанбаатар хот.

Идэр их сургууль. “Бага ангийн багш” бэлтгэх хөтөлбөрийн үр дүн.

МУ-ын хууль Боловсролын тухай 2002.

МУ-ын хууль Бага, дунд боловсролын тухай 2002.

Монгол улсын боловсролын их сургууль. “Бага ангийн багш” бэлтгэх сургалтын хөтөлбөрийн үр дүн.

Өнөрбаян,Ц. нар. (2019). Монгол хэлний хоршоо үгийн толь. Улаанбаатар хот., Бэмби сан ХХК.

Цэвэл Я. (2013). Монгол хэлний товч тайлбар толь. Улаанбаатар хот.

Янжиндолгор,А. нар. (2018). Монгол хэлний тайлбар толь. Улаанбаатар хот., Монсудар хэвлэлийн газар.

Published

2024-07-05