МОНГОЛ УЛСАД ХОС ХЭЛЭЭР БОЛОВСРОЛ ЭЗЭМШИЖ БУЙ СУРАГЧДЫН МОНГОЛ ХЭЛНИЙ МЭДЛЭГ, ЧАДВАРЫГ ТАНДСАН СУДАЛГААНЫ ҮР ДҮНГЭЭС

Authors

  • Хийс ГАНСҮХ Боловсролын судалгааны үндэсний хүрээлэн Author
  • Жамбалжамц ГЭРЭЛМАА Боловсролын судалгааны үндэсний хүрээлэн Author
  • Жаубай ЗҮЛМИРА Боловсролын судалгааны үндэсний хүрээлэн Author

Abstract

Хос хэлт сургалтын АХИС (агуулга болон хэлийг интеграцчлан суралцахуй) арга зүйг Баян-Өлгий аймгийн ЕБС-иудад 2021-2022 онд туршиж гарааны болон үр дүнгийн мэдээллийг асуулга, ярилцлага болон сорилын аргаар цуглуулсан.

Өмнөх өгүүлэлдээ бид тус судалгааны хэсэг болох хос хэлээр суралцдаг сурагчдын үгийн нөөцийг зурган сорилоор тандсан судалгааны үр дүнг танилцуулсан. Энэ удаагийн өгүүлэлдээ АХИС арга зүйн сургалтаар математик, биологи, хүн ба байгаль, дүрслэх урлаг, биеийн тамир зэрэг хичээлээр тодорхой хугацаанд суралцсан, туршилтад хамрагдсан 4 болон 6 дугаар ангийн сурагчдын монгол хэлний мэдлэг, чадварыг тандсан судалгааны үр дүнгээс танилцуулж байна. Судалгааны тайланг БШУЯ, БЕГ, БСҮХ болон Дэлхийн банканд танилцуулсан болно.

References

Судалгааны тайлан, бодлогын баримт бичиг

БСҮХ (2022). АХИС арга зүйг туршин нэвтрүүлэх судалгааны тайлан.

WBG (2021). Loud and Clear: Effective) Language of instruction Policies for Learning (A World Bank Policy Approach Paper)

UNESCO (2020). Language of instruction https://policytoolbox.iiep.unesco.org/policy-option/language-of-instruction/

Боловсролын хүрээлэн (2013, 2017). “Хос хэлээр сургалт явуулдаг сургуулийн бага боловсролын эх хэл болон монгол хэлний сургалтын үр дүнг тандах судалгааны тайлан”. Улаанбаатар.

Kathleen Heugh (2013), Multilingual Education: Contexts, theories and practices 4th International Conference on Language and Education: Multilingual Education for All in Asia and the Pacific – Policies, Practices and processes, Bangkok

Towards a Policy for Bilingual Education in Developing Countries https://cdn.sida.se/publications/files/sida2722en-towards-a-policy-for-bilingual-education-in-developing-countries.pdf

USAID (2005). Language of instruction profile Malawi

Ном, сэтгүүл

Стоянова.А, Глушкова.М (2016). “Как разработать и внедрить устойчивую программу многоязычного образования”, Руководство по проектированию и реализации многоязычных программ.

(2007). “Стандарты в области прав национолных меньшинств” Сборник документов ОБСЕ и Совета Европы, издательство Совета Европы.

(2018). Диалоги, Төв азийн орнууд дахь олон хэлт болон олон соёлт боловсролын мэдээлэл-арга зүйн хөтөч. Дугаар 16.

Хэлэлцүүлэг, семинарын материал

БСШУСЯ, Боловсролын Хүрээлэн. (2018). ЕАБХАБ-ын Үндэсний цөөнхийн эрхийн дээд комиссын хамтарсан “Олон хэлт боловсрол” хэлэлцүүлэг. Улаанбаатар.

Цахим хуудас

https://www.researchgate.net/publication/312053107_Bilingual_Education_Policy

https://www.presscenter.mn/soyol-urlag/hel-shinjlel/mongol-hel-6

https://www.rethinkingschools.org/articles/history-of-bilingual-education

http://www.mminfo.mn/news/view/10731

https://www.salzburgglobal.org/multi-year-series/education.html?pageId=8543

https://www.joanwink.com/scheditems/Cummins-ppt.pdf

http://eder66983.weebly.com/second-language-acquisition-theories.html

Published

2024-06-26