ЕРӨНХИЙ БОЛОВСРОЛЫН СУРГУУЛИЙН БАГШИЙН ХӨГЖЛИЙГ ДЭМЖИХ ҮЙЛ АЖИЛЛАГААНЫ СЭТГЭЛ ХАНАМЖИЙН СУДАЛГАА

Authors

  • Алтанцэцэг ПҮРЭВДУЛАМ СИТИ их сургууль Author
  • Цэвэгжав МӨНХДЭЛГЭР СИТИ их сургууль Author
  • Ганбаатар АЛТАНТОВЧ СИТИ их сургууль Author
  • YIN YING Author

Abstract

Монгол Улсын хувьд ерөнхий боловсролын сургуулийн багшийн хөгжлийг дэмжих тогтолцоог хуульчилсан ч бүрэн, уялдаа холбоотой ажиллаж чадахгүй байна. Сургалтыг сайжруулах, хариуцлагыг бэхжүүлэх гэсэн хоёр чухал шаардлагын улмаас багшийн үнэлгээний тогтолцоо дэлхий даяар улам бүр чухал асуудал болоод байна. Олон улсад багшийн үйл ажиллагааг тогтмол, цогцоор нь үнэлдэг. Ихэнх улс оронд сургалтын чанарыг тодорхойлдог багш нарын стандарт байдаг. Монгол Улсын төрийн өмчийн болон хувийн дээд боловсролын байгууллагууд багшийн хөгжлийг дэмжих төв, багшийн хөгжлийн хөтөлбөртэй ч багш нарыг сурган хүмүүжүүлэх, эрдэм шинжилгээний ажил хийх, тэтгэлэг олгох, олон нийтэд тустай үйл ажиллагаа явуулах, оюутнуудад зөвлөгөө өгөх чиглэлээр хангалттай хөгжүүлж чадахгүй байна. урамшууллын систем сул байна. Энэхүү судалгааны зорилго нь ерөнхий боловсролын сургуулийн багш нарын багшийн хөгжлийн үйл ажиллагаанд сэтгэл ханамжийг тодорхойлоход оршино. Судалгааны түүврийг улсын болон хувийн ерөнхий боловсролын сургуулийн багш нараас авсан. Модератор болон зуучлагч хувьсагчдын нөлөөг SPSS 26 болон AMOS V26 программ хангамжийг ашиглан туршсан. Хараат болон бие даасан хувьсагчид болон зохицуулагч хувьсагчууд хооронд мэдэгдэхүйц эерэг корреляцийн үр дүнг харуулсан. Харин тооцоонд зуучлагч хувьсагчийг оруулахад ач холбогдолгүй, үр дүнгүй болох нь тогтоогдсон. Энэхүү судалгааг цаашид онол практикийн үүднээс авч үзэх болно.

References

(2019). Багшийн хөгжлийг дэмжих тухай хууль.

(2013). From the presentation o f the International Sum m it on the Teaching Profession in the Netherlands,ьMarch.

Darling-Hammond, L; Hyler, ME; Gardner, M. (2017). Effective Teacher Professional Development; Policing Institute for Learning: Palo Alto, CA, USA, Odalen, J.; Brommesson, D.; Erlingsson, G.; Shaffer, J. K.; Vogelgren, M. (2019). Educating university teachers to be better teachers: The effectiveness of pedagogical training in six Swedish universities. Height Education. Res. Dev. 38, 339-353.

Oxford Review of Education, (2002). What is teacher development? Linda Evans.

https://dlwqtxtslxzle7.cloudfront.net/7386747/what-is-teacher-deveIopment-

Darling-Hammond, L.; Hyler, ME; Gardner, M. (2017). Effective Teacher Professional Development; Policing Institute for Learning: Palo Alto, CA, USA, Denard Thomas, J.; Gail Lunsford, L.; Rodriguez, (2015). HA Support for Early Career Academic Staff: Assessing Mentoring Networks. J. Height Education. Policy Manager. 37, 320-329.

Faurer J.; Sutton, S.; Worster, L. Faculty Mentoring: Shaping A Program, insult. Educational problems.

Res. 2014, 7,151. [Google Scholar] [CrossRef] Donnelly, R.; McSweeney, F. From humble beginnings: Evolving mentoring in professional development for academic staff. Prof. Dev. Education. 2011,37,259-274.

Sanchez-Tarazaga, L.; Ruiz-Bernardo, P.; Vinoles Cosentino, W.; Esteve-Mon, FM University Teaching Programs. A systematic literature review. Prof. Dev. Education. 2022,1-17.

Vilppu, H.; Sodervik, L; Postareff, L.; Murttonen, M. The effects of a short online pedagogy course on university teachers' descriptions of teaching-learning situations. Instr. Science. 2019,47,679-709.

Renta-Davids, A.-L; Jimenez-Gonzalez, J.-M.; Fandos-Garrido, M.; Gonzalez-Soto, A.-P. Organizational and training factors affecting academic teacher training results. Teach. Height. Education. 2016,21, 219-231.

Weurlander, M.; Stanford-Hayes, T. Developing the thinking and practice of medical educators: the impact of a staff development course. Height. Education. Res. Dev. 2008, 27,143-153.

De Rijdt, S.; Dochi, F.; Bamelis, S.; van der Vleuten, C. Classification of staff development programs and teachers' perceived effectiveness. Innov. Education. Teach. Int. 2016, 53,179-190.

Desimone, LM. Improving impact research on teachers' professional development: toward better concepts and interventions. Education. Res. 2009, 38,181-199.

Published

2024-06-25